רפלקציה
במסגרת שיעורי תקשורת בכיתה י"ב השנה, התבקשנו ליצור בלוג שיהיה עבודת הגמר שלנו והבגרות. הבלוג נוצר במהלך הלמידה וכל פעם שסיימנו זירה אחת המשכתי את הבלוג.
בכל זירה בחרתי טקסט תקשורתי מסוים (קליפ, שיר, תמונה) והשתמשתי במושגים כדי לנתח אותו.
היה לי קושי למצוא טקסט תקשורתי שאני אוכל להתחבר אליו וגם לנתח אותו. אחרי שמצאתי את הטקסט הצלחתי די בקלות למצוא מושגים מתאימים ולנתח את הטקסט התקשורתי.
בזירה הראשונה (קמפיין פרסומות) בחרתי בעצומה שאני פתחתי ("החמרת העונשים לעברייני מין"), עצומה זאת פתחתי בשביל עבודה באזרחות.
בזירה השניה (פרסום סמוי)בחרתי בשיר של בריטני ספירס שאני אוהבת ויודעת שבשיר שלו יש הרבה פרסומות סמויות ולכן יכולתי להשתמש בשיר לצורך העבודה.
בזירה השלישית (ספורט) בחרתי להתמקד בנושא הנשים בספורט ובחרתי בקטע של "שרוטונים" שמדבר על אישה שמתעצלת לעשות ספורט ומתרצת תירוצים למה לא לעשות, בסוף נאמר שנשים לא צריכות לתרץ ופשוט לעשות ספורט.
בזירה הרביעית (הומור וקליפים ויראלים ברשת) הכנתי מם תקשורתי ובו בדיחה על נושא בית בספר וכמה תלמידים רוצים לצאת ממנו. זה היה נושא שהכי קל לי להתבדח עליו כי הוא קרוב אלי.
בזירה החמישית בחרתי בשיר "הכי ישראלי" של הלהקה התקווה 6 . השיר היה מתאים לזירה כי המושגים בו דיברו הרבה על חברה ותרבות ולכן יכולתי להתחבר לשיר הזה בתור ישראלית.
במהלך העבודה חשבתי המון על שאלות מהותיות שאוכל לענות עליהן בעזרת מקורות מהאינטרנט.
מצאתי שאלות שקשורות לנושאים ושגם מעניינות אותי. חיפשתי באינטרנט כיצד אוכל לענות על השאלות בצורה הכי טובה ויסודית.
בסך הכל העבודה לא הייתה קשה מאוד ויכולתי להתחבר לנושאים המעניינים שלמדנו עליהם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה